maandag 13 oktober 2014

Trends in hanglampen

Het begint weer donker te worden. Tijd om nieuwe lampen uit te zoeken. Ik heb iets met lampen en licht. Wat de meeste vrouwen met schoenen hebben, heb ik met lampen. Ik kan er geen genoeg van krijgen! Ben jij ook zo een lampenfreak? Dit zijn de laatste trends.

Scandinavische lampen 

Scandinavisch lijkt het toverwoord. De VT wonen staat er vol mee. Wat is een Scandinavische inrichting precies? Dit is een zeer lichte stijl, witte vloeren, witte muren, met hier en daar een voorzichtige grijstint. Met als uitspatting een zwarte lijst of een zwart accent. De hanglampen waren vaak zwart of grijs. Maar wat veel mensen niet weten is dat deze trend zich ook door ontwikkelt. Het blijft licht, dus de witte muren mogen blijven. En hoeven niet gelijk overgeschilderd te worden. Dat scheelt weer een paar potten verf :-). Nee, het betreft een voorzichtige verschuiving. De zwarte elementen worden nu veel vaker vervangen door natuurlijke elementen, zoals hout.

Koperen hanglampen de volgende trend?

Industriële lampen zijn een enorme hype. Deze industrie hanglampen zijn grof en ruw en nog altijd immens populair. Wat is deze volgende trend? Koperen hanglampen maken een goede kans. Op zich niet vreemd. Een trend beweegt zich vaak in uitersten. Van ruw, naar glad. Van oud naar modern. Om even later weer retro te mogen genoemd. Koper is puur en warm. Hieronder een overzicht van de mooiste koperen hanglampen.



Erg gaaf! Maar zeer lastig om te combineren. Daarom denk ik dat deze trend nooit zo populair zal worden als industriële lampen. Industriële lampen zijn in alle kleuren verkrijgbaar. Daarnaast heb je hele nette lampen met een knipoog naar industrieel. Stout binnen de lijntjes! En hele ruwe bijna verroeste lampen voor de echte waaghalzen. Koper is koper. Een zeer uitgesproken kleur, welke ik persoonlijk super gaaf vindt. Toch zal ik deze trend zelf overslaan. Heb jij interieur tips voor koperen lampen? Of weet jij wel hoe je deze hanglampen kunt combineren? Laat het me weten.

2 opmerkingen:

  1. moet je grootte van de kamer Overweeg, inclusief plafondhoogte, voordat je koopt ontwerp vloer lamp voor uw huis of kantoor. Lang, dun en boog ontwerpen hebben het effect van het verlengen van de kamer ze in, waardoor ze bijzonder goed voor kleine ruimtes. Voor grote kamers, prober dan met behulp van een passend paar vloerlampen.
    Industriële vloerlamp beoordeling Nederland


    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de industriële lamp (helemaal rechts, onderste plaatje) super gaaf! Hoe kan ik aan deze lamp komen?

    BeantwoordenVerwijderen